ေအးသီတာေက်ာ္ အတြဲ ၂၅၊ အမွတ္ ၅၀၀ (၇၊ ၁၊ ၂၀၁၁ - ၁၃၊ ၁၊ ၂၀၁၁)
စက္သံုးဆီ ေရာင္း၀ယ္ေရးက႑သည္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္က ပုဂၢလိကသို႔ လြဲေျပာင္းခြင့္ေပးလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ေျပာင္း လဲမႈျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ မွတ္တမ္းတင္ႏွစ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွစကာ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္၀န္းလံုးရွိ စြမ္းအင္ ၀န္ႀကီးဌာနပိုင္ စက္သံုးဆီအေရာင္းဆိုင္မ်ား၏ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေက်ာ္ကို ပုဂၢလိကစက္သံုးဆီဆိုင္မ်ားအျဖစ္ လဲႊေျပာင္းေပးအပ္ရန္ ေၾကညာ၍ တင္ဒါေခၚယူခဲ့သည္။
ႏုိင္ငံပိုင္ စက္သံုးဆီအေရာင္းဆိုင္ ေပါင္း ၂၇၂ ဆိုင္ရွိသည့္အနက္ ဆိုင္ေပါင္း ၂၆၀ ေက်ာ္ကို ပုဂၢလိက လက္သို႔ လဲႊေျပာင္းခဲ့သည္။
ပုဂၢလိကလက္သို႔ လဲႊေျပာင္းေပးအပ္ ၿပီးျဖစ္ေသာ စက္သံုးဆီအေရာင္းဆိုင္ မ်ားကို ဇြန္လအတြင္း ဖြင့္လွစ္ၿပီးေနာက္ ပိုင္း စတင္ကာ ျပည္တြင္း စက္သံုးဆီ ေဈးကြက္သည္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္ အၿပိဳင္အဆိုင္ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး သံုးစဲြသူမ်ား အတြက္လည္း အဆင္ေျပလာ ခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ သံုးစဲြသူမ်ားၾကားတြင္ ျပင္ပစက္သံုးဆီေဈးကြက္ ကြယ္ေပ်ာက္လုနီးပါး ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီး ေဈးႏႈန္းမတည္ၿငိမ္မႈမ်ား ေလ်ာ့က်သြား ခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဇြန္လမွစကာ ေအာက္တိုဘာလကုန္အထိ စက္သံုးဆီဆိုင္မ်ား၏ ေဈးႏႈန္းမွာလည္း ဓာတ္ဆီတစ္ဂါလန္လွ်င္ က်ပ္ ၂,၅၀၀၊ ဒီဇယ္ က်ပ္ ၂,၈၀၀-၂,၉၀၀ ႏွင့္ ေအာက္တိန္းမွာ က်ပ္ ၃,၁၀၀ ျဖင့္ ျပည္တြင္းအတြက္ စက္သံုး ဆီမ်ားကို ေဈးႏႈန္းပံုမွန္ထား ေရာင္းခ် ႏုိင္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ပြင့္လင္းရာသီေရာက္ခ်ိန္ ႏုိ၀င္ဘာလဆန္းပိုင္းမွစၿပီး ျပည္တြင္း စက္သံုးဆီ၀ယ္ယူမႈ ျမင့္တက္လာျခင္း၊ ကမၻာ့ေဈး အေျပာင္း အလဲရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ႏွင့္အတူ ပုဂၢလိကစက္သံုးဆီ ဆိုင္မ်ားတြင္ ေရာင္းခ်ေသာ ဒီဇယ္ႏွင့္ ေအာက္တိန္းတို႔မွာ တစ္ဂါလန္လွ်င္ က်ပ္ ၂၀၀ မွ် ေဈးတက္သြားသည္။
ဒီဇယ္ေဈးမွာ ေဖေဖာ္၀ါရီလကုန္က တစ္ပီပါလွ်င္ လက္ကားေဈး က်ပ္ ၁၅၀,၀၀၀ အတြင္းရွိခဲ့ရာမွ ဧၿပီလဆန္းပိုင္းတြင္ က်ပ္ ၁၅၈,၀၀၀ သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး လကုန္ပိုင္းအထိ အဆိုပါေဈးအတိုင္း မေျပာင္းလဲပဲ ရွိေနသည္။
ဓာတ္ဆီမွာလည္း ၀ယ္လိုအား ျမင့္မားလာျခင္းေၾကာင့္ အစိုးရမွခ်ေပးေသာ ျပည္တြင္းထုတ္ဆီကို ကားတစ္စီးလွ်င္ သတ္မွတ္ဂါလန္ အေရအတြက္ ႏွင့္ ေရာင္းခ်ေပးခဲ့သည္။
အခ်ဳိ႕ဆီဆိုင္မ်ားတြင္ ကားတစ္စီး ဓာတ္ဆီႏွစ္ဂါလန္မွ ေျခာက္ဂါလန္ အထိ ေရာင္းေပးခဲ့ျခင္းမွာ တခ်ဳိ႕ အိမ္ကားမ်ားက ဂါလန္ဗံုး မ်ားႏွင့္ ၀ယ္ယူကာ ျပင္ပေဈးကြက္ကို လက္လီေဈး ႏွင့္ ျပန္ေရာင္း၍ ျဖစ္ေၾကာင္း နယူးေဒးႏွင့္ အျခားဆီဆိုင္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာသည္။
သံုးစဲြသူမ်ားၾကားတြင္ ျပင္ပေဈးကြက္ ျပန္လည္ေပၚေပါက္လာၿပီး ႏို၀င္ဘာလလယ္ ျပင္ပေဈးႏႈန္းအရ ဓာတ္ဆီ ေဈးမွာ တစ္ပီပါလွ်င္ က်ပ္ ၁၅၀,၀၀၀ မွ က်ပ္ ၁၆၅,၀၀၀ သို႔ တစ္ပတ္အတြင္း လ်င္ျမန္စြာျမင့္တက္လာခဲ့ကာ ဒီဇယ္ ေဈးမွာမူ က်ပ္ ၁၃၈,၀၀၀-၁၄၀,၀၀၀ တြင္ ရွိခဲ့သည္။
စက္သံုးဆီဆိုင္မ်ား၏ ေဈးမွာ ဓာတ္ဆီတစ္ဂါလန္လွ်င္ က်ပ္ ၂,၅၀၀၊ ဒီဇယ္ဆီက်ပ္ ၃,၀၀၀ ႏွင့္ ေအာက္တိန္း ဆီ က်ပ္ ၃,၂၀၀ တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
စက္သံုးဆီဆိုင္မ်ားတြင္ ဂါလန္အေရအတြက္ သတ္မွတ္ေရာင္းခ်ေပးေနခ်ိန္တြင္ ျပင္ပေဈးကြက္တြင္ အျမင့္ေဈးျဖင့္ လိုသေလာက္ ၀ယ္ယူရေသာ္လည္း ေဈးႏႈန္းမွာ တစ္ဂါလန္ က်ပ္ ၃,၅၀၀ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ကားပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္ အထူးသျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားမွာ ပုဂၢလိကဆီဆိုင္မ်ား၌သာ အခ်ိန္ကုန္ခံ ေစာင့္ဆိုင္း၀ယ္ယူၾကသည္။
ေအာက္တိန္းဆီမွာ ဆီဆိုင္မ်ားတြင္ ဓာတ္ဆီေဈးထပ္ က်ပ္ ၇၀၀ ေဈးပို သျဖင့္ အခ်ဳိ႕ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားက အခ်ိန္ ကုန္မခံပဲ ၀ယ္ယူ သံုးစဲြၾကေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ ေစာင့္ဆိုင္း၀ယ္ယူရသည္။
"ေအာက္တိန္းက ကားေမာင္းရတာ အဆင္ေတာ့ေျပတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသံုးမခံတဲ့အတြက္ ကားသမားအမ်ားစု မႀကိဳက္ၾကဘူး။ အခုလို ျပင္ပေဈးကြက္မွာ ၀ယ္လိုအားမရွိႏုိင္ဘူး" ဟု ဘုရင့္ေနာင္ရွိ ျပင္ပစက္သံုးဆီ ေရာင္းခ်သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ကမၻာ့ေဈးတက္ေသာေၾကာင့္ ျပည္တြင္းေဈးလည္း လိုက္တက္လာကာ ဒီဇင္ဘာလေႏွာင္းပိုင္းေဈးအရ ဒီဇယ္ တစ္ပီပါလွ်င္ က်ပ္ ၁၅၂,၀၀၀ အထိ ျဖစ္လာသည္။ ဓာတ္ဆီမွာမူ ယခင္လအတြင္းက ျမင့္တက္ခဲ့ေသာ ေဈးအတိုင္း က်ပ္ ၁၆၅,၀၀၀ တြင္ ရွိသည္။
"အခု ဓာတ္ဆီေဈးက ေထာင္ဂဏန္း ၀န္းက်င္စီ တက္လိုက္ က်လိုက္ျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ဆင့္ေရာင္းတဲ့ကားေတြလည္း ဆိုင္ေတြမွာ ပတ္ၿပီး ထုတ္ေနရတယ္။ နယ္ေတြဘက္ကလည္း အ၀ယ္ နည္းလာတယ္ၾကားတယ္"ဟု အဆိုပါ ျပင္ပဆီေရာင္းခ်သူက ေျပာသည္။
"အရင္လိုပဲ ကားတန္းအရွည္ႀကီး ေစာင့္ေနရတုန္းပဲ။ အမ်ားစုက ကားတစ္စီးကို ႏွစ္ဂါလန္၊ ေလးဂါလန္ ေလာက္ပဲ ေပးၾကတယ္။ ေျခာက္ဂါလန္ ေပးတဲ့ဆိုင္က ရွားတယ္"ဟု အငွား ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက ဆိုသည္။
စက္သံုးဆီအေရာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ ဓာတ္ဆီေဈးမွာ က်ပ္ ၂,၅၀၀၊ ဒီဇယ္ က်ပ္ ၃,၂၀၀ ႏွင့္ ေအာက္တိန္း က်ပ္ ၃,၂၀၀ ျဖစ္သည္။
Artikel Terkait:
0 comments:
Post a Comment