Saturday, December 18, 2010

ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားအၾကား နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ပိုမိုတိုးျမႇင့္ႏုိင္မည္ဟုဆုိ

ေအးသီတာေက်ာ္ အတြဲ ၂၅ ၊ အမွတ္ ၄၉၇ ၊ ၁၇-၁၂-၂၀၁၀ 
 
ယခုႏွစ္လယ္ပိုင္း ဇူလိုင္လမွစတင္၍ ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ နယ္စပ္ဂိတ္ပိတ္ ထားေသာ္လည္း ျမန္မာႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံမ်ား၏ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွာ ေလ်ာ့က်မသြားေၾကာင္းႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ တိုးျမႇင့္ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီး ဌာန၊ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဦးစီးဌာန၊ သြင္းကုန္ဌာနခဲြမွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေဇာ္မင္းက ေျပာသည္။
၂၀၁၀-၁၁ ဘ႑ာႏွစ္ ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ နယ္စပ္စခန္းပိတ္ခ်ိန္အထိ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၈ သန္းေက်ာ္ရွိၿပီး ယမန္ႏွစ္ အလားတူ ကာလတြင္မူ ကန္ေဒၚလာ ၁၂၇ သန္းသာရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
"အဲဒီအတြက္ ေဒၚလာ ၁၁ သန္း ေက်ာ္ပိုတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ျမန္မာ-ထိုင္း ကုန္သြယ္မႈေလ်ာ့မသြားဘဲ တိုးတက္ေနပါတယ္"ဟု ၎ကေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ပိုမိုတိုးတက္ေစရန္ နယ္စပ္ဂိတ္အသစ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ရန္ လ်ာထားေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာလ ၁၀ ရက္ ေန႔က စီးပြား ကူးသန္းဌာနတြင္ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းေထာက္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရွင္းလင္းပဲြမွ သိရသည္။
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ားမွာ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္၊ လြယ္ဂ်ယ္၊ ခ်င္းေရႊ ေဟာ္တို႔ျဖစ္ၿပီး ယခု တ႐ုတ္ႏွင့္ ေရအားလွ်ပ္စစ္စက္႐ုံ တည္ေဆာက္ ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ပစၥည္းမ်ားတင္သြင္း ေနသည့္အတြက္ ပန္၀ိုင္နယ္စပ္ဂိတ္ကိုလည္း ယာယီဖြင့္လွစ္ထားသည္။
ထိုင္းနယ္စပ္တြင္ တာခ်ီလိတ္၊ ျမ၀တီ၊ ေကာ့ေသာင္းႏွင့္ ၿမိတ္တို႔ရွိ သည္။ အိႏၵိယနယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈအတြက္ တမူးႏွင့္ ရိဒ္တို႔ရွိၿပီး ဘဂၤလား ေဒ့ရွ္ႏွင့္မူ စစ္ေတြ၊ ေမာင္ေတာဘက္မွ ကုန္သြယ္ေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ထိုင္းနယ္စပ္ကုန္သြယ္ရန္အတြက္ ေမာ့ေတာင္၊ ဘုရားသံုးဆူႏွင့္ နတ္အိမ္ေတာင္၊ အိႏၵိယႏွင့္ ကုန္သြယ္ရန္အတြက္ ပလက္၀တို႔ဘက္မွ ဂိတ္မ်ား ဖြင့္လွစ္ရန္ အလားအလာရွိေၾကာင္း ဦးေဇာ္မင္းက ေျပာသည္။
"ျမန္မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ လက္ရွိအေျခအေနမွာ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ကတစ္ဆင့္ ကုန္သြယ္မႈေတြ တိုးတက္ေနပါတယ္။ အခု ဘ႑ာႏွစ္ဟာ အရင္ႏွစ္နဲ႔ယွဥ္ရင္ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ ႏွစ္ရပ္စလံုး တိုးတက္ခဲ့ပါတယ္"ဟု ဦးေဇာ္မင္း ကေျပာသည္။
ယခုႏွစ္တြင္ စိုက္ပ်ဳိးေရးထြက္ပစၥည္းမ်ားကို ပမာဏပိုမိုတင္ပို႔ႏုိင္ျခင္း၊ ပို႔ကုန္ ပစၥည္းေဈးႏႈန္း တိုးျမႇင့္ရရွိလာျခင္းႏွင့္ တင္ပို႔သည့္ အမယ္(အမည္) ပိုမိုလာျခင္းတို႔အျပင္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ စတင္ဖြင့္လွစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ကုန္သြယ္မႈ တျဖည္းျဖည္း တိုးတက္လာေသာ္လည္း ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ကမၻာ့ေငြေၾကး အက်ပ္အတည္းေၾကာင့္ ၂၀၀၈-၀၉ ဘ႑ာႏွစ္ ကုန္တင္ပို႔မႈအနည္းငယ္ ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းသြားသည္။
ကမၻာ့ ႏုိင္ငံအသီးသီးတြင္ ကုန္ပစၥည္းေဈးႏႈန္း က်ဆင္းျခင္း၊ စက္႐ုံ၊ အလုပ္႐ုံမ်ား ရပ္နားသြားခဲ့ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ တင္ပို႔မႈ ပမာဏအျပင္ ေဈးႏႈန္းပါ က်ဆင္းခဲ့ သည္။ ၂၀၀၉-၁၀ တြင္ ပဲတင္ပို႔မႈ က်ဆင္းခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္ပဲတင္ပို႔ရာသီမွ စတင္ခါ ျမင့္တက္ခဲ့သည္။
"၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေက်ာက္မ်က္ပဲြကေန ေလလံေအာင္ ေက်ာက္စိမ္းေတြကို မူဆယ္နယ္စပ္ကေန တ႐ုတ္ျပည္ ေရႊလီၿမိဳ႕ကို သယ္ခြင့္ျပဳ တဲ့အတြက္ ပို႔ကုန္ ျမင့္မားခဲ့တယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။
သြင္းကုန္တိုးရျခင္းမွာလည္း ျပည္တြင္း၌ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေသာ ေရနံသဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ရွာေဖြေရး၊ တေကာင္း နီကယ္ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ မီးရထားလမ္းစီမံကိန္း စသည္တို႔အတြက္ တည္ေဆာက္ေရး ပစၥည္းမ်ား ပိုသြင္းျခင္း၊ မူဆယ္နယ္စပ္ မွတစ္ဆင့္ ယာဥ္ယႏၲရားမ်ား တင္သြင္း ခြင့္ျပဳျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သြင္းကုန္တိုးတက္ခဲ့ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
၂၀၁၀-၁၁ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ (ႏုိ၀င္ဘာလအထိ) နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ စုစုေပါင္းမွာ ကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၃ ဘီလ်ံခန္႔ ရရွိခဲ့သည္။

Artikel Terkait:

0 comments:

Post a Comment