အာဆီယံစံ ကုန္အေလးခိ်န္ သတ္မွတ္ခ်က္ထက္ေက်ာ္ လြန္၍ တရုတ္ - ျမန္မာနယ္စပ္ မူစယ္ ၁၀၅ မိုင္ကုန္ သြယ္ ေရးလမ္း တြင္ကုန္တင္ယာဉ္မ်ားတန္ပိုတင္လာ ေျကာင္း သိရသည္။ ၄င္းအေလးခိ်န္ သတ္မွတ္ခ်က္အား တရားဝင္ရုပ္သိမ္းျခင္း မရိွေသာ္လည္း မူစယ္ - မႏၱေလးလမ္းတြင္ ကုန္ အေလးခိ်န္ စစ္ေဆးျခင္း မရိွေတာ့သည္မွာ ၁၀ ရက္ခန့္ရိွျပီဟု မူစယ္၁၀၅မိုင္ ကုန္သည္ တစ္ဦးကသွ်မ္းသံေတာ္ ဆင့္သို့ ေျပာသည္။

မူဆယ္ မႏၱေလးလမ္းမွ ကုန္တင္ကား (ဓာတ္ပံု -S.H.A.N.)
“အာစီယံ စံသတ္မွတ္ခ်က္ တရားဝင္ရုပ္သိမ္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ တရားဝင္စာမထြက္ဘူး။ ကုန္အေလးခိ်န္ေတြ မစစ္ေဆး တာပဲရိွတယ္။ မစစ္တာက ၁၀ ရက္ေလာက္ရိွျပီ။ ခါတိုင္း ၁၀၅ မိုင္၊ လားရိူး ၊ ေနာင္ခို် ၊ မႏၱေလးတိုင္း ေက်ာက္မဲ ေအးရွား ေဝါဂိတ္ေတြမွာစစ္တယ္။ အခုကမစစ္ေတာ့ဘူး” ဟု သူက ေျပာသည္။ထိုသို့ ကုန္အေလးခိ်န္စစ္ေဆးျခင္း မရိွေတာ့သျဖင့္ ယခုအခါ ယာဉ္မ်ား တန္ပိုတင္လာျခင္း ျဖစ္ေျကာင္းသိရသည္။
“ကားေတြ ေလးေတြေလွ်ာ့ ေဘာ္ဒီေတြ ျဖတ္လိုက္ ေတာ့ ခံနိုင္ရည္ေတြက်သြားျပီ အမ်ားျကီး ျပန္တင္ လို့ေတာ့ မရဘူး။ ခါတိုင္းထက္ ၄၊ ၅ တန္ေလာက္ပိုတင္ျကတယ္ ” ဟု ဆိုသည္။ျမန္မာနိုင္ငံသည္ လာမည့္ ၂၀၁၅ တြင္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ Asean free trade zone အတြက္ ျကိုတင္ျပင္ ဆင္သည့္ အေနျဖင့္ အာစီယံစံနႈန္းအတိုင္းကုန္တင္ ယာဉ္ ကုန္အေလးခိ်န္ သတ္မွတ္ခဲ့ရာ ယင္းသတ္မွတ္ခ်က္ တရားဝင္ ရုပ္သိမ္း ေရး မျဖစ္နိုင္ေျကာင္း လတ္တေလာ ျပည္တြင္းကုန္ေဈးနႈန္း ျမွင့္တက္လာမႈေျကာင့္ ယာယီ ေလွ်ာ့ေပါ့ျခင္း ျဖစ္ေျကာင္း အ ကဲခတ္ တစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။“
AFTA (Asean free trade agreement) ဆိုတာရိွတယ္ အဲဒီagreement မွာ လက္မွတ္ထိုးထားတဲ့ အာစီယံ အဖဲြ့ဝင္ နိုင္ငံေတြက ဘယ္ခုနွစ္မွာ ဘယ္ဟာေတြကို အေကာင္အထည္ေဖၚပါတယ္ ဆိုတာ ျပန္တင္ရတယ္။ ၂၀၁၅ ဆိုရင္ အျပည့္ အဝ အေကာင္အထည္ေဖၚရမွာ၊ အခုက မ်က္စိမိွတ္ထားတဲ့ သေဘာေပါ့” ဟု ဆိုသည္။အာစီယံစံနႈန္း အတိုင္း ျပည္တြင္း ကုန္တင္ကားမ်ား တင္ေဆာင္ရမည့္ ကုန္အေလးခိ်န္ ကန့္သတ္ခ်က္ကို တရုတ္ - ျမန္မာ နယ္စပ္ မူစယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းတြင္ ဇန္နဝါရီ ၂၁ ရက္မွ စတင္အေကာင္ အထည္ေဖၚ ခဲ့ေျကာင္း သိရသည္။
Artikel Terkait:
0 comments:
Post a Comment