
လက္ရွိတြင္ သီလဝါဆိပ္ကမ္း အပါအဝင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမ်ားအ တြင္းသို႔ ႏုိင္ငံတကာမွ သေဘၤာ ႀကီးမ်ားဝင္ေရာက္ ဆုိက္ကပ္ႏုိင္ သည့္ဆိပ္ခံတံတား ၂၂ စင္းရွိေန ၿပီး ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းဘက္တြင္ ၁၆ စင္းႏွင့္ သီလဝါဆိပ္ကမ္းဘက္ တြင္ ၆ စင္းရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယေန႔အခ်ိန္အထိ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းသည္ ႏိုင္ငံ၏အဓိကဆိပ္ ကမ္းတစ္ခုအေနျဖင့္ တည္ရွိေနၿပီး သြင္းကုန္၊ ပို႔ကုန္ အားလံုး၏ ၉ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းအား ကိုင္တြယ္ေဆာင္ ရြက္ေပးေနေသာ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
”ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းရဲ႕ စုစုေပါင္း ဆိပ္ခံတံတား ၂၂ စင္းမွာ ပုဂၢလိက က လုပ္ကိုင္ေနတာ ၁၅ စင္းအထိ ရွိေနတယ္။ အစိုးရပိုင္တာက ၇ စင္း။ ေနာက္ပိုင္းမွာ သီလဝါဆိပ္ ကမ္းဘက္မွာလည္း ဆိပ္ခံတံတား ေတြနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းေတြက တိုးခ်ဲ႕သြား မယ္လို႔လည္း သိရတယ္။ အဲဒီလုိ ပဲသာဆုိရင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွာက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလာမယ့္သူေတြ မ်ား လာမယ္။
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းဟာ လည္း ထုတ္ကုန္၊ သြင္းကုန္ေတြ ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္လာႏုိင္မယ္” ဟု အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ေန သူတစ္ဦးက ဆုိသည္။
၂ဝဝဝ ခုႏွစ္အတြင္းက ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအတြင္းသို႔ ႏိုင္ငံတကာ သေဘၤာအစင္းေရ စုစုေပါင္း ၉၅၇ စင္း ဝင္ထြက္ခဲ့ၿပီး သြင္းကုန္စုစု ေပါင္း မက္ထရစ္တန္ ၆၁ သိန္း ေက်ာ္ႏွင့္ ပို႔ကုန္စုစုေပါင္း မက္ထရစ္ တန္ ၄၄သိန္းေက်ာ္အထိကိုင္တြယ္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ရာမွ၂ဝဝ၉ခုႏွစ္အတြင္း ၌ သေဘၤာအစင္းေရ ၁၅၅၆ျဖင့္ သြင္းကုန္ပမာဏ မက္ထရစ္တန္ ၈၈ သိန္းေက်ာ္ႏွင့္ ပို႔ကုန္ပမာဏ ၁၂၁ သိန္းေက်ာ္အထိ လုပ္ေဆာင္ ေပးႏုိင္ခဲ့ ေၾကာင္း တရားဝင္ထုတ္ျပန္ သည့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ စာရင္းဇယားမ်ားအရ သိရွိရသည္။
”ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း က စတင္လုပ္ေဆာင္ေနၿပီဆိုရင္ လည္း ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းရဲ႕လုပ္ ေဆာင္သြားႏိုင္မႈကို ဘာမွထိခိုက္ သြားမွာမဟုတ္ဘူး။ ရန္ကုန္ဆိပ္ ကမ္းက သူ႔အလုပ္သူလုပ္ေနမွာပဲ။ လမ္းေၾကာင္းက တျခားစီပဲ။ ရန္ ကုန္ကိုလာတဲ့ကုန္ေတြက ရန္ကုန္ ကိုပဲ လာမွာပဲ။ ပို႔ကုန္လည္းဒီအ တိုင္းပဲ။ ထားဝယ္ကအလုပ္ျဖစ္ၿပီ ဆိုရင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းက ပိုၿပီး ေတာ့ အလုပ္ေတာင္လုပ္ရဦးမယ္” ဟု သြင္းကုန္၊ ထုတ္ကုန္လုပ္ငန္း ရွင္တစ္ဦးက ဆုိသည္။
ယခု ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ား တြင္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းရွိ ေျမကြက္မ်ား ေစ်းျမင့္ေနၿပီး ဆိပ္ကမ္းမ်ားထပ္မံ တုိးခ်ဲ႕လာပါကအဆင္သင့္ျဖစ္ေစရန္ အတြက္ လည္း ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ သီလဝါစက္မႈဇုန္ႏွင့္ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္း မ်ား တိုးတက္လာမႈ ေနာက္ကြယ္ တြင္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းစက္မႈဇုန္ပါ ထပ္မံ တိုးတက္လာ ႏိုင္ေၾကာင္းလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။
”အခု ကမ္းနားလမ္းကလည္း လုပ္ေနၿပီ။ သီလဝါစက္မႈဇုန္ဘက္ မွာလည္း အထုိက္အေလ်ာက္သာ တုိးတက္လာၿပီဆုိရင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ ကမ္းဟာ လည္း အဓိကဆိပ္ကမ္း ေနရာထက္ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္ႏုိင္လာ မယ္။ ထားဝယ္ၿပီးရင္ ထပ္မံရင္း ႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလာမယ့္ ဆိပ္ကမ္းဟာ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ အဲဒီလုိ ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ ေရ ေၾကာင္းဖြံ႕ၿဖိဳးမႈလုပ္ငန္းေတြလည္း လုပ္ကိုင္လာမွာပဲ။
ရန္ကုန္ျမစ္အ တြင္း ေရလႈိင္းေတြကလည္း ေရ ေၾကာင္းဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ မေပးတဲ့အျပင္ကို ျမစ္ဝရွိလႈိင္းကလည္း အျမင့္ ၂ မီ တာထက္ နည္းတယ္။ ေယဘုယ် အားျဖင့္ ေရတက္ေရက်ခ်ိန္ေတြမွာ အတြင္းစည္းခံုနဲ႔ အျပင္စည္းခံုကို ျဖတ္သန္းဝင္ေရာက္ရတဲ့အတြက္ ဆိပ္ကမ္းေတြဖြံ႕ၿဖိဳးလာေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဒီႏွစ္ခုကိုဖ်က္လုိက္႐ံုပဲ။ အဲဒါ ဆိုရင္ တန္ခ်ိန္မ်ားတဲ့ သေဘၤာေတြ အလြယ္တကူဝင္လာမယ္။ ပုဂၢလိက လုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြကိုလည္း ပိုေပးလာ မယ္။ ဒီေတာ့ ပို႔ကုန္၊ သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းေတြလည္း ပိုုတုိးတက္လာ ႏုိင္မယ္”ဟု ဆိပ္ကမ္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈေလ့လာေနသူတစ္ဦးက လည္း သံုးသပ္ ေျပာၾကားသည္။
မင္းသုေအာင္
Artikel Terkait:
0 comments:
Post a Comment