တရုတ္ - ျမန္မာနယ္စပ္ အဓိကကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္သည့္ မူစယ္ - မႏၱေလးလမ္းတြင္ ယာဥ္ေပၚပါ ကုန္အ ေလးခ်ိန္မ်ား သတ္မွတ္လိုက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း မူစယ္ - မႏၱေလးလမ္း အတက္အဆင္းေပၚ မူတည္၍ ကုန္တင္ခေစ်းႏႈန္းမ်ား ၂ ဆမွ ၃ဆ ၀န္းက်င္ခန္႔ တက္လာေၾကာင္း သိရသည္။
ဒီဇင္ဘာလ ၈ ရက္ေန႔မွ စ၍ ယာဥ္ေပၚတင္ရမည့္ ကုန္အေလးခ်ိန္မ်ားကို ယာဥ္အႀကီးအေသးအလိုက္ သတ္မွတ္ လိုက္ေၾကာင္း မူစယ္- မႏၱေလးကုန္ကားသမားတစ္ဦးက သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။
“ကားေပၚတင္ရမဲ့ ကုန္အေလးခ်ိန္ကတၱားေတြ သတ္မွတ္ခ်က္ထြက္လာတယ္ေလ ၈ ရက္ ၁၂ လကေနစၿပီး ထြက္တာ ၁၂ ဘီး ကားဆိုရင္ ကုန္ေရာကားေရာအပါ တန္ ၃၀ ေပါ႔ ၁၀ဘီးကားဆိုရင္ ၂၅ တန္ေပါ႔ ၆ ဘီးကား ဆိုရင္ တန္ ၂၀ေပါ႔ အဲဒီ အ ေလးခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္းတင္ခိုင္းတာ ” ဟု ကားသမားတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ထိုသို႔ သတ္မွတ္ၿပီးေနာက္ ကုန္တင္ခမ်ားမွာ ယခင္ မူစယ္မွမႏၱေလး တစ္ပိႆာ က်ပ္ ၆၀ ရိွရာမွ ယခုက်ပ္ ၁၀၀ ၀န္း က်င္ႏွင့္ ယခင္ မႏၱေလးမွ မူစယ္ တစ္ပိႆာ ၂၅ က်ပ္ မွ ယခု က်ပ္ ၇၀ ၀န္းက်င္အထိ တက္လာ ေၾကာင္း သိရသည္။
“ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကုန္ေစ်းႏူန္းတက္တာေပါ႔ဗ်ာ ကားခက ဒီကေနအဆင္းဆိုရင္ အရင္တစ္ပိႆာ ၆၀ ကေန ၁၀၀ ေလာက္ျဖစ္သြားတာေပါ႔ ဟိုဘက္အတက္ကေတာ့ အရင္တုန္းက တစ္ပိႆာ ၂၅ ေလာက္ပဲရိွတယ္ အခု ၇၀ ေလာက္ ျဖစ္သြားတာေပါ႔ ” ဟု ၁၀၅ မိုင္ကုန္သြယ္ေရးဇံု ေဒသခံကုန္သည္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္တန္ပိုတင္မႈအေပၚ ပထမအႀကိမ္ ကန္႔သတ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ အေရးယူမႈ မရိွေသးေၾကာင္း ယခုတစ္ ေခါက္ သတ္မွတ္ခ်က္ကို မလိုက္နာပါက အေရးယူခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေစာေစာက ယာဥ္ေမာင္းက ေျပာသည္။
“အရင္တစ္ေခါက္ သတ္မွတ္တာက အေရးမယူဘူး ၀မ္နိမ္ေပးရံုပဲေပါ႔ အမွတ္ေတြျခစ္တာေပါ႔ေနာ္ တစ္ျခစ္ ႏွစ္ျခစ္ သံုးျခစ္ ေပါ႔ အခုကေတာ့ အေရးယူမယ္ လာရင္လည္း လံုး၀ကို မေပးျဖတ္ေတာ့ဘူး ” ဟု သူက ဆိုသည္။
ယာဥ္တင္ခ ေစ်းႏူန္းမ်ားတက္လာျခင္းသည္ ကုန္ေစ်းႏူန္းတက္လာေစႏိုင္ၿပီး ကုန္သည္ႏွင့္ကားသမားမ်ားထက္ စားသံုးသူ ကိုသာ ထိခိုက္ေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္သည္က ဆိုသည္။
“ကုန္သည္ေတြကေတာ့ ေစ်းတက္ရင္လိုက္တက္လိုက္ရံုပဲေပါ႔ ေလာေလာဆယ္အခိုက္အတန္႔ေလးမွာ နဲနဲေလး ရပ္သြား တာ ပဲရိွမယ္ ကားသမားေတြလည္း သိပ္ျပႆနာမရိွဘူးေပါ႔ေနာ္ ေနာက္ဆံုးေတာ့စားသံုးသူပဲခံရမွာေပါ႔ ” ဟု ဆိုသည္။
တရုတ္ - ျမန္မာ နယ္စပ္ မူစယ္ - မႏၱေလး ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမွ တဆင့္ တရုတ္ဘက္မွ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း မ်ိဳးစံု၊ ယာဥ္အပိုပစၥည္းမ်ား၊ လူသံုးအိမ္သံုးကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးစံု၊ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္း၊ ဓါတ္ေျမၾသဇာမ်ား ျမန္မာဘက္သို႔ တင္သြင္းၿပီး ျမန္မာဘက္မွ ရာသီေပၚသီးႏွံမ်ား၊ လယ္ယာထြက္ကုန္ ႏွင့္ ေရထြက္ကုန္မ်ား တင္ပို႔ေၾကာင္း သိရသည္။
ဒီဇင္ဘာလ ၈ ရက္ေန႔မွ စ၍ ယာဥ္ေပၚတင္ရမည့္ ကုန္အေလးခ်ိန္မ်ားကို ယာဥ္အႀကီးအေသးအလိုက္ သတ္မွတ္ လိုက္ေၾကာင္း မူစယ္- မႏၱေလးကုန္ကားသမားတစ္ဦးက သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။
“ကားေပၚတင္ရမဲ့ ကုန္အေလးခ်ိန္ကတၱားေတြ သတ္မွတ္ခ်က္ထြက္လာတယ္ေလ ၈ ရက္ ၁၂ လကေနစၿပီး ထြက္တာ ၁၂ ဘီး ကားဆိုရင္ ကုန္ေရာကားေရာအပါ တန္ ၃၀ ေပါ႔ ၁၀ဘီးကားဆိုရင္ ၂၅ တန္ေပါ႔ ၆ ဘီးကား ဆိုရင္ တန္ ၂၀ေပါ႔ အဲဒီ အ ေလးခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္းတင္ခိုင္းတာ ” ဟု ကားသမားတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ထိုသို႔ သတ္မွတ္ၿပီးေနာက္ ကုန္တင္ခမ်ားမွာ ယခင္ မူစယ္မွမႏၱေလး တစ္ပိႆာ က်ပ္ ၆၀ ရိွရာမွ ယခုက်ပ္ ၁၀၀ ၀န္း က်င္ႏွင့္ ယခင္ မႏၱေလးမွ မူစယ္ တစ္ပိႆာ ၂၅ က်ပ္ မွ ယခု က်ပ္ ၇၀ ၀န္းက်င္အထိ တက္လာ ေၾကာင္း သိရသည္။
“ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကုန္ေစ်းႏူန္းတက္တာေပါ႔ဗ်ာ ကားခက ဒီကေနအဆင္းဆိုရင္ အရင္တစ္ပိႆာ ၆၀ ကေန ၁၀၀ ေလာက္ျဖစ္သြားတာေပါ႔ ဟိုဘက္အတက္ကေတာ့ အရင္တုန္းက တစ္ပိႆာ ၂၅ ေလာက္ပဲရိွတယ္ အခု ၇၀ ေလာက္ ျဖစ္သြားတာေပါ႔ ” ဟု ၁၀၅ မိုင္ကုန္သြယ္ေရးဇံု ေဒသခံကုန္သည္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္တန္ပိုတင္မႈအေပၚ ပထမအႀကိမ္ ကန္႔သတ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ အေရးယူမႈ မရိွေသးေၾကာင္း ယခုတစ္ ေခါက္ သတ္မွတ္ခ်က္ကို မလိုက္နာပါက အေရးယူခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေစာေစာက ယာဥ္ေမာင္းက ေျပာသည္။
“အရင္တစ္ေခါက္ သတ္မွတ္တာက အေရးမယူဘူး ၀မ္နိမ္ေပးရံုပဲေပါ႔ အမွတ္ေတြျခစ္တာေပါ႔ေနာ္ တစ္ျခစ္ ႏွစ္ျခစ္ သံုးျခစ္ ေပါ႔ အခုကေတာ့ အေရးယူမယ္ လာရင္လည္း လံုး၀ကို မေပးျဖတ္ေတာ့ဘူး ” ဟု သူက ဆိုသည္။
ယာဥ္တင္ခ ေစ်းႏူန္းမ်ားတက္လာျခင္းသည္ ကုန္ေစ်းႏူန္းတက္လာေစႏိုင္ၿပီး ကုန္သည္ႏွင့္ကားသမားမ်ားထက္ စားသံုးသူ ကိုသာ ထိခိုက္ေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္သည္က ဆိုသည္။
“ကုန္သည္ေတြကေတာ့ ေစ်းတက္ရင္လိုက္တက္လိုက္ရံုပဲေပါ႔ ေလာေလာဆယ္အခိုက္အတန္႔ေလးမွာ နဲနဲေလး ရပ္သြား တာ ပဲရိွမယ္ ကားသမားေတြလည္း သိပ္ျပႆနာမရိွဘူးေပါ႔ေနာ္ ေနာက္ဆံုးေတာ့စားသံုးသူပဲခံရမွာေပါ႔ ” ဟု ဆိုသည္။
တရုတ္ - ျမန္မာ နယ္စပ္ မူစယ္ - မႏၱေလး ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမွ တဆင့္ တရုတ္ဘက္မွ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း မ်ိဳးစံု၊ ယာဥ္အပိုပစၥည္းမ်ား၊ လူသံုးအိမ္သံုးကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးစံု၊ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္း၊ ဓါတ္ေျမၾသဇာမ်ား ျမန္မာဘက္သို႔ တင္သြင္းၿပီး ျမန္မာဘက္မွ ရာသီေပၚသီးႏွံမ်ား၊ လယ္ယာထြက္ကုန္ ႏွင့္ ေရထြက္ကုန္မ်ား တင္ပို႔ေၾကာင္း သိရသည္။
Artikel Terkait:




0 comments:
Post a Comment