Thursday, January 6, 2011

ပုဂၢလိက၊စက္သုံးဆီဆုိင္တုိ႔ အဆင့္ျမင့္ေဆာ့ဖ္၀ဲႏွင့္ အေႂကြးစနစ္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား စတင္ အသုံးျပဳလာ

စုိးသန္းလင္း အတြဲ ၂၅၊ အမွတ္ ၅၀၀ (၇၊ ၁၊ ၂၀၁၁ - ၁၃၊ ၁၊ ၂၀၁၁)
 
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇြန္လ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီအေရာင္းဆုိင္ ၅၂ ဆုိင္တုိ႔ စတင္ ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်ခဲ့ၾကအၿပီး ယခုႏွစ္အကုန္တြင္ ၆၁ ဆုိင္အထိ တုိးလာခဲ့ၾကျခင္းမွာ စက္သုံးဆီ ေဈးကြက္၏ ခုိင္မာ က်ယ္ျပန္႔မႈျပယုဂ္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။
ထုိသို႔ ေဈးကြက္က်ယ္ျပန္႔လာသည္ႏွင့္အမွ် ၀န္ေဆာင္မႈ အပုိင္းတြင္ ၀ယ္ယူသူတို႔ စိတ္ေက်နပ္မႈအျပည့္ရေရးအတြက္ သူ႔ထက္ငါ ေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္လာၾကသည့္အခါ က်သင့္ တန္ဖုိးႏွင့္ ဆီပမာဏကို အတိအက် အစဥ္တစုိက္ ေဖာ္ျပေပးသည့္ Digital fuel pump stand မ်ား၊ ေငြႀကိဳေပး (deposit) စနစ္ႏွင့္ အေႂကြးစနစ္ (credit register) မ်ားကုိပါ စက္သုံးဆီ ဆုိင္သစ္အခ်ဳိ႕တြင္ စတင္အသုံးျပဳလာေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
"အေရာင္းဆုိင္အမ်ားစုမွာသုံးတဲ့ ေဆာ့ဖ္၀ဲေတြက ကုန္စာရင္း၊ ေငြစာရင္းနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈေလာက္ပဲ ပါၾကတာ။ အခု ေဆာ့ဖ္၀ဲကေတာ့ ပန္႔ကိုေရာ၊ ဆီေလွာင္ကန္ေတြကိုပါ ဆီထဲမွာ ေရပါေနတာက အစ၊ ကန္ထဲမွာ ဆီဘယ္ေလာက္က်န္ေသးတယ္ဆုိတဲ့အထိ အတိ အက် သိႏုိင္တယ္။ တစ္ေန႔တာ ဆီ အ၀င္၊ အေရာင္း၊ လက္က်န္ အားလုံးကို အမွားအယြင္းမရွိဘဲ အလြယ္တကူ စာရင္းစစ္လို႔ရတယ္။
"အထူးသျဖင့္ေတာ့ ဆီပန္႔ကို ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့အတြက္ လမ္းမွာ ဆီျပတ္သြားလို႔ အိတ္ထဲရွိတဲ့ ေငြနဲ႔တြက္ၿပီး၊ ၀င္၀ယ္တဲ့ သူေတြအတြက္ပါ ဒီေဆာ့ဖ္၀ဲက အဆင္ေျပေစတယ္။ ပန္႔က ဆီ၀င္သြားတဲ့ပမာဏအတုိင္း က်သင့္ေငြပမာဏကို တစ္ၿပိဳင္တည္း ျပတယ္။ ဒီေတာ့ သူ၀ယ္ခ်င္တဲ့ေငြပမာဏအတိုင္း ဆီကို အတိအက် ေရာင္းေပးႏုိင္တယ္။ ဥပမာ ေငြ တစ္ဂါလန္ဖိုးမရွိေတာ့ဘဲ ၅၀၀ ေလာက္ပဲရွိတယ္ဆုိလည္း အဲဒီ ဆီပန္႔က ၅၀၀ ဖုိး အတိအက် ေရာင္းေပးႏုိင္တယ္"ဟု ေအာင္ဖုန္းျမတ္ ေရာင္း၀ယ္ေရး ကုမၸဏီ လီမိတက္၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဒါ႐ုိက္တာ ဦးသန္႔ေဇာ္ထြန္းက သာေတတၿမိဳ႕၊ ဧရာ၀ဏ္လမ္း ႏွင့္ျမနႏၵာလမ္းေထာင့္၊၊အေနာ္မာမွတ္တုိင္ အနီးတြင္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ Petro APM စက္သုံးဆီအေရာင္းဆုိင္တြင္ အသုံး ျပဳေနသည့္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဆီပန္႔အေၾကာင္းကို ရွင္းျပသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ပုိင္၊စက္သုံးဆီဆုိင္မ်ားအား ပုဂၢလိကလက္သို႔ လႊဲေျပာင္းယူကာ ဆက္လက္ေရာင္းခ်ေပးၾကရေသာ ဆုိင္မ်ားထက္ မိမိတို႔ေျမေနရာတြင္ ကားရပ္နားရာက်ယ္၀န္း၍ သန္႔ရွင္းေရး၊ ဆီေလွာင္ကန္အတြက္၊အႏၲရာယ္ကင္းေရး စသည့္ စက္ သုံးဆီဆုိင္ တုိ႔အတြက္ အေရးႀကီးလွေသာ ဖြဲ႕စည္းပုံမ်ားကို မိမိတို႔ စိတ္တုိင္းက်တည္ေဆာက္ယူၾကၿပီးမွ စက္သုံးဆီ အင္ပို႔ ကုမၸဏီမ်ား ထံမွ တစ္ဆင့္ ၀ယ္ယူေရာင္းခ်ၾကေသာ ၂၀၁၀ ျပည့္ ႏွစ္အကုန္တြင္ေပၚေပါက္လာသည့္ ဆုိင္သစ္မ်ားကို စက္သုံးဆီ လာ၀ယ္သူတို႔က ပုိ၍စိတ္၀င္စားၾကသည္ ဆုိ၏။
"၂၀၁၀ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းမွာ အဲဒီလိုဆုိင္ေတြ ထပ္ၿပီးေပၚလာတာ ကြ်န္ေတာ္တို႔လုိ ဒီဇယ္ကားေတြအတြက္ ပုိၿပီးအဆင္ေျပတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီဆုိင္သစ္ အမ်ားစုက ဓာတ္ဆီခြဲတမ္းမရွိေသးလုိ႔ ဒီဇယ္၊ အဆင့္ျမင့္ဒီဇယ္နဲ႔ ေအာက္တိန္းေတြ ေရာင္းၾကတယ္။ အစုိးရဆုိင္ ေတြကို ျပန္လႊဲယူထားရတဲ့ ဆုိင္ေတြမွာလည္း ဒီဇယ္၀ယ္ရင္ တန္းစီစရာမလုိတာ မွန္ေပမယ့္ အဲဒီဆုိင္သစ္ေတြက်ေတာ့ ကား၀င္ရ၊ ထြက္ရတာနဲ႔ ဆုိင္၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရးကအစ ပိုေကာင္းတယ္"ဟု တကၠစီေမာင္းသူက ေျပာသည္။
Petro APM စက္သုံးဆီဆုိင္သည္ အဆုိပါ ကုိယ့္ေျမေပၚ ကုိယ့္စိတ္တုိင္းက် ေဆာက္ယူသည့္ဆုိင္မ်ားထဲတြင္ အပါအ၀င္ ျဖစ္ၿပီး ဆုိင္ဖြင့္ၿပီးသည္မွစ၍ ပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕အတြက္ အေႂကြးစနစ္မ်ား၊ ႀကိဳတင္ေငြသြင္း (deposit) စနစ္မ်ားျဖင့္ ေရာင္းခ် ေပးေၾကာင္း၊ အဆုိပါစနစ္သည္ ကားစီးေရ မ်ားေသာ စက္႐ုံမ်ားႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ားအတြက္ ဆီအေလအလြင့္မ်ား ေလ်ာ့က်သြား ေစေၾကာင္း ဆုိင္မန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းဦးက ျမန္မာတိုင္း(မ္)ကို ေျပာသည္။
"တခ်ဳိ႕ကုမၸဏီေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆုိင္မွာ ကားအစီး ၃၀ ေလာက္အတြက္ စာရင္းဖြင့္ထားတယ္။ ကားနံပါတ္ေတြ ေပးထားတယ္။ အဲဒီလိုစာရင္းေတြကို code နံပါတ္ေတြနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာ႐ိုက္သြင္းထားၿပီး အဲဒီကြန္ပ်ဴတာဆီပန္႔ကို ျပန္ထိန္းထားေပးတယ္။ အဲဒီကား ေတြ ေရာက္လာရင္ သက္ဆုိင္ရာ နံပါတ္႐ုိက္ထည့္မွ ဆီပန္႔ေတြက ဆီထုတ္ေပးတဲ့စနစ္ပါ။ ဒီလုိ လုပ္သြားေတာ့ ဆီဂါလန္အပုိအလို လည္း မရွိဘူး၊ ေငြအမွား အယြင္းလည္းမရွိဘူး။ တခ်ဳိ႕ေသာ ကားဒ႐ုိင္ဘာေတြအတြက္ ဆီမသမာမႈမ်ဳိးလည္း လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူး။ အဲဒီကုမၸဏီေတြက deposit ေငြေတြကေန သူတုိ႔ကားေတြက လာထုတ္သြားတဲ့ ဆီဖုိးေတြကို ႏုတ္သြား႐ုံပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးၿပီးသား ကုမၸဏီေတြအတြက္ေတာ့ deposit နဲ႔ မဟုတ္ဘဲ အေႂကြးစနစ္နဲ႔ ေရာင္းေပးေနပါတယ္"ဟု ၎က ရွင္းျပသည္။
ကားအ၀င္အထြက္အဆင္ေျပေရး၊ ဘက္စုံလုံျခံဳစိတ္ခ်ၿပီး အႏၲရာယ္ကင္းေရးအတြက္ စနစ္က်ေသာ ဆီေလွာင္ကန္မ်ား အပါအ၀င္ စိတ္ႀကိဳက္တည္ေဆာက္ထားသည့္ စက္သုံးဆီဆုိင္ သစ္တစ္ဆုိင္အတြက္ ေျမေနရာဖုိးမပါဘဲ က်ပ္သိန္း ၃,၀၀၀ ခန္႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရ ေၾကာင္း ဦးသန္႔ေဇာ္ထြန္းထံမွ သိရသည္။
"ဒီလုပ္ငန္းက အရင္းအႏွီးနဲ႔တြက္ၾကည့္ရင္ သိပ္မကိုက္လွေပမယ့္ ေရရွည္ခုိင္မာတဲ့လုပ္ငန္းလည္းျဖစ္တယ္၊ ကုိယ့္ဇာတိ ေဒသက လူငယ္ ၂၀ ေလာက္ကိုလည္း ေရရွည္အလုပ္ေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ပါပဲ။ အၾကမ္းဖ်င္းေတာ့ တစ္ရက္ကို ဆီဂါလန္ ၃,၀၀၀ နဲ႔အထက္ ေရာင္းရမယ္ဆုိရင္ ဒီလုပ္ငန္းက လည္ပတ္လုိ႔ရတာ ေတြ႕ရပါတယ္"ဟု ၎က ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားသည္။
၎တို႔ကဲ့သုိ႔ ဆုိင္သစ္အမ်ားစုအေနျဖင့္ ဒီဇယ္၊ အဆင့္ျမင့္ ဒီဇယ္ႏွင့္ ေအာက္တိန္းတုိ႔ကို ေရာင္းခ်ႏုိင္ၾကၿပီး ဓာတ္ဆီ ေရာင္းခြင့္ႏွင့္ ဓာတ္ဆီခြဲတမ္း ရဖို႔အတြက္မူ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီး ဌာနမ်ားသို႔ ေလွ်ာက္ထားဆဲရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးတြင္၊ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီဆုိင္ ၅၂ ဆုိင္ အပါအ၀င္ တစ္ႏုိင္ငံလုံးတြင္ ပုဂၢလိကဆီဆုိင္ ၂၄၆ ဆုိင္တုိ႔ စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇြန္လလယ္ရက္မ်ားတြင္ အဆုိပါဆီဆုိင္တုိ႔၌ ဓာတ္ဆီကို လုိသေလာက္ေရာင္းခ်ႏုိင္ေအာင္ ႏုိင္ငံေတာ္ဘက္က ပံ့ပုိးေပးခဲ့သည္။
လုိသေလာက္ ပံ့ပုိးသည့္ကာလ သုံးလအၾကာတြင္ ဓာတ္ဆီပံ့ပုိးမႈမ်ား ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့သည့္အတြက္ ဓာတ္ဆီေမွာင္ခုိ ေဈးကြက္တစ္ခု ေပၚေပါက္ခဲ့ကာ ဓာတ္ဆီေရာင္းခ်ခြင့္ရၿပီး ဆီဆုိင္မ်ား၌ မုိးလင္းသည္ႏွင့္ ယာဥ္တန္းရွည္ႀကီးမ်ား ယေန႔တုိင္ ျမင္ေတြ႕ ေနၾကရသည္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းအခ်ဳိ႕က ဤသို႔ ေျဖၾကားသည္။
"ကြ်န္ေတာ္ဆြဲတဲ့ကားက ဓာတ္ဆီကားလည္းျဖစ္၊ အနိမ့္ကားလည္းျဖစ္ေတာ့ ေအာက္တိန္းဆီလည္း ၀ယ္မသုံးႏုိင္ဘူး။ အခုလိုပဲ တန္းစီရတာေပါ့။ တစ္ခါတေလ သုံးနာရီေလာက္ၾကာတယ္။ ကားဆြဲခ်ိန္နည္းသြားရင္ အုံနာေၾကးမျပည့္မွာစုိးလို႔ အျပင္ဆီပဲ ၀ယ္ ေမာင္းရတာ မ်ားတယ္။ အျပင္ဆီဆုိတာကလည္း တကယ္က တန္းစီတုိးၿပီး ျပန္သြင္းတဲ့ အိမ္စီးကားတခ်ဳိ႕ရဲ႕ ဆီေတြပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအိမ္စီးကားေတြ တန္းစီလို႔ရတဲ့ ဆီေလာက္နဲ႔ေတာ့ အျပင္ဆီေဈးႀကီး မျဖစ္လာေလာက္ဘူးလုိ႔ ယူဆပါတယ္"ဟု တကၠစီေမာင္းသူ တခ်ဳိ႕က ေျပာသည္။

Artikel Terkait:

0 comments:

Post a Comment